اکنون شما ممکن است بارداری خود را ایمن اجرا شد

۲۷,۴۳۹ بازديد

 

ممکن است طی بارداری متوجه شوید که پوست شما نسبت به محصولاتی که قبل از بارداری مصرف میکردید، حساستر شده است. برخی عوامل وجود دارند که می توانند پزشک را در زمان سونوگرافی دچار تشخیص نادرست یا ناتوان کنند، مثلا ممکن است جنین به گونه ای در رحم مادر قرار بگیرد که ناحیه ی تناسلی آن دیده نشود و یا مادر به قدری دچار اضافه وزن باشد که شرایط برای تشخیص دشوار شود. یک نوک در انتهای ستون فقرات وجود دارد که به آن شکاف دمی می گویند. علامت ساژیتال: اگر شکاف دمی با زاویه بیش از 30 درجه به سمت بالا باشد، جنین پسر است. اگر با زاویه 10 درجه به سمت پایین باشد، جنین دختر است. اگر به سمت بالا حرکت می کند، پس به احتمال زیاد پسر است. بنابراین اگر در هفته های گذشته برای تخمین وزن جنین اقدام نکرده اید انجام سونوگرافی 34 بارداری ضروری است.

در مادرانی که دچار کم کاری تیروئید در طی دوره بارداری و یا قبل از آن هستند و اقدام به درمان نمی کنند تولد نوزادانی با مشخصات زیر محتمل است. آنچه در سونوگرافی دیده می شود بسیار مهمتر از آنچه دیده نمی شود است. آنچه جنین دختر را از جنین پسر متمایز می کند تفاوت در اندام جنسی آنهاست. هنگامی که باردار هستید برخی از افراد ممکن است به شما مشاوره دهند یا در مورد چگونگی پیش بینی جنسیت نوزاد متولد شده داستانهایی تعریف کنند. علاوه بر سونوگرافی، جنسیت کودک را می توان با آمنیوسنتز یا نمونه برداری از پرزهای کوریونی (CVS) تایید کرد. عدهای بر این باورند انجام سونوگرافی در هفتههای اول بارداری برای تشخیص تشکیل قلب جنین ممکن است باعث آسیب و سقط جنین شود. احساس تهوع صبحگاهی که برخلاف نام آن، ممکن است در هر ساعتی از شبانهروز رخ دهد، اغلب حدود یک ماه پس از شروع بارداری بروز مییابد. تغییر در ضربان قلب در حدود ۵ تا ۱۵ بار در دقیقه مجاز است.

اندام تناسلی مردانه: اغلب در هفته های 18 تا 20 دیده می شود. در ماه های اولیه بارداری سردرد بیشتر در زنان دیده می شود که در صورت ادامه دار بودن باید تحت نظر پزشک بود. جریان ادرار: گاهی اوقات جریان ادرار جنین در سونوگرافی دیده می شود. در حالی که گفتن تفاوت گاهی اوقات می تواند مشکل باشد، اما سونوگرافیست برای تصمیم گیری به دنبال چند چیز است تا بتواند به طور دقیق نحوه ی تشخیص جنسیت جنین از سونوگرافی را انجام دهد. به هنگام انجام سونوگرافی به جهت تشخیص جنسیت به برآمدگی که در بین پاهای جنین وجود دارد توجه می شود، شکل تغییرات و نوع آلت جنسی جنین در این ناحیه مشخص می کند که جنین دختر است یا پسر؟ همان گونه که ممکن است سن بارداری اشتباه تخمین زده شود در تعیین جنسیت توسط سونوگرافی نیز احتمال خطا وجود دارد. چه زمانی برای تشخیص جنسیت جنین با سونوگرافی مناسب است؟ یکی دیگر از نشانه هایی که به پزشک در تشخیص جنسیت کمک می کند زاویه ی برآمدگی بین دو پا است، در بیشتر موارد زمانی که جنین درحالت پهلوی چپ قرار بگیرد و همچنین اندازه ی این زاویه بالاتر از سی درجه باشد، نوع جنین پسر تعیین می شود اما مسلما این موضوع نیز می تواند استثنا داشته بهترین دکتر زنان و زایمان باشد.

در هفته ی ششم بارداری با بررسی محل جفت از طریق سونوگرافی، جنسیت جنین پیش بینی می شود. مثلا برای لیلا خانم ، از روز ۱۱ سیکل بارداری را حساب کنیم ، و برای مریم خانم ، روز ۱۷ را ! از این رو اگر پزشکی ناشیانه عمل سونوگرافی را انجام دهد ممکن است بند ناف را با آلت تناسلی اشتباه بگیرد. همچنین اگر قصد انجام سونوگرافی دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین مرکز سونوگرافی در اهواز را به منظور کسب اطلاعات بیشتر و اهمیت سونوگرافی خوب در تشخیص بیماری و بارداری مطالعه کنید. در حاملگی طول کشیده، کم بودن مایع آمنیون یافتهای شایع است کاهش حجم مایع آمنیون جنین را در معرض خطر اختلالات مربوط به بند ناف قرار میدهد. علت این امر افزایش حجم درون عروقی در زمان بارداری برای جبران نیازهای تغذیهای جنین و درنتیجه فیلتراسیون بیشتر مایعات به درون کلیهها و دفع آن از طریق ادرار خواهد بود. علامت دیگر در زنان باردار، تکرر ادرار و نیاز به تخلیهی مثانه به دفعات بیشتر نسبت به مواقع عادی است. بهترین زمان در طول روز برای انجام آزمایش بارداری ادرار ، زمان اولین ادرار صبحگاهی بعد از راه رفتن میباشد.این امر به این علت است که مصرف میزان زیاد مایعات قبل از انجام آزمایش میتواند باعث جواب منفی کاذب شود حتی اگر زنی باردار باشد.

اگر خانمی اضافه وزن داشته باشد، کاهش وزن میتواند به بهبود الگوی تخمک گذاری و افزایش شانس باروری کمک کند. کلومیفن سیترات و لتروزول داروهای خوراکی هستند که برای تحریک تخمک گذاری بیماران مبتلا به PCOS معمولا تجویز میشود. همچنین تعیین سن حاملگی با سنجش شاخص هایی نظیر طول فمور و قطر بین آهیانه ای، دور شکم و طول اسکاپولا و نیز مشاهده و بررسی حرکات جنین یا اعضای درونی آن از دیگر کاربردهای سونوگرافی به عنوان راهنمای زنان باردار است. از دیگر ویژگی هایی که میتوان از طریق سونوگرافی در تشخیص بارداری پوچ کمک گرفت، شکل نامتعارف و نامنظم کیسه حاملگی است. درحقیقت، جنسیت جنین از همان زمان لقاح مشخص می شود ولی زمانی که برای تشخیص جنسیت از طریق سونوگرافی درنظر گرفته می شود از 12 هفتگی (سه ماهگی ) به بعد است و هنگامی که سن بارداری مادر 14 هفته می شود. این روش ها دارای خطراتی هستند، اما در تعیین جنسیت بسیار دقیق اند. اگر به تصویر دقت کنید، میبینید که لبهای لب شبیه نان همبرگر هستند، در حالی که کلیتوریس شبیه خود همبرگر است. اگر چیزی بین 10 تا 30 درجه باشد، تصمیم گیری قطعی دشوارتر می شود.

به طور معمول این سیکل برای خانم های مختلف بین 25 تا 35 روز است. همه والدین از بیماری فرزندشان، تب کردنش یا برای وضعیت رشدی او نگران میشوند اما والدینی که در سن بالا با تحمل هزینه مالی و عاطفی بسیار صاحب فرزند شدهاند، با یک بیماری عفونی ساده یا بیماریهای معمول فرزندشان بسیار آشفته میشوند؛ گویی دنیا به آخر رسیده و حسابی دستپاچه میشوند. زمان مناسب زایمان بین 37 تا 42 هفته است اما به طور معمول زایمان ها 40 هفته تخمین زده می شود. غذاهای متنوعی را از گروههای غذایی پیشنهادی انتخاب کنید و روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. خصوصا قبل از هفته 14 تشخیص جنین پسر سخت تر است. نحوه ی تشخیص جنسیت جنین از سونوگرافی در سه ماهگی چیست؟ می توان گفت کم خطر ترین روش نحوه ی تشخیص جنسیت جنین از سونوگرافی است. CVS شامل گرفتن سلول از جفت با سوزن است. لایهی بیرونی سلولها تبدیل به جفت و لایهی درونی سلولها تبدیل به رویان خواهد شد. 2. حاملگی پوچ جزئی: در این نوع حاملگی پوچ، جنین غیرطبیعی و جفت تا حدی طبیعی است، جنین شروع به رشد می کند؛ اما ناقص و بدشکل است و زنده نمی ماند. درست هنگامی که مادر در نهایت کنجکاوی به سر می برد تا هرچه زودتر متوجه دختر یا پسر بودن فرزند خود شود، سونوگرافیست در تلاش است تا از طریق بررسی دقیق عضو جنسی جنین، مادر را نسبت به این موضوع آگاه کند.

این خونریزی، خونریزی لانهگزینی نام دارد و زمانی رخ میدهد که سلول تخم بارور در فاصلهی روز 10 تا 14 بعد از آغاز بارداری به دیوارهی رحم اتصال مییابد. در اوایل بارداری، غلظت اچ سی جی به سرعت افزایش مییابد و هر دو تا سه روز یکبار دو برابر میشود. اگر یکی از اسپرمها بتواند به لولهٔ رحم و سپس به تخمک برسد و وارد آن شود، تخمک بارور خواهد شد. اما اگر سفر ضروری بود، میتوان با رعایت نکات ایمنی سفر انجام شود. به گفته محققان از ابتدای بارداری و از ماه پنجم بارداری زمان مناسب برای انجام نکات مربوط به زیبایی جنین می باشد. بارداریهای پرخطر مانند بارداریهای چندقلویی ممکن است زودتر از موعد به پایان برسد و جنین یا جنینها زودتر به دنیا بیایند. چند هفته پس از لقاح، سطح هورمونهای بدنتان به طور چشم گیری تغییر می کند که این تغییرات باعث بروز نشانه های مشهور بارداری مانند خستگی، حالت تهوع، سردرد و یبوست می شود. سوسیس و کالباس از موارد منع شده برای زیبایی جنین میباشند. این نوع تشخیص که به روش رمزی رایج است از طرف بیشتر پزشکان منع می شود. پس از آن سن بارداری شما را به هفته، روز و ماه مشخص میکند و در نهایت زمان تقریب زایمان را نیز برای شما مشخص میکند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.