بهترین گزینه برای چاپگرهای خانگی چیست؟

۴,۷۳۹ بازديد

در دنیای امروز، پیشرفت فناوری دیجیتال نیاز به چاپ و کاغذ را کاهش داده است، اما هنوز هم چاپگرها یکی از مهم ترین ابزارهای محاسباتی مورد استفاده برای کاربردهای مختلف محسوب می شوند. خانه برای حرفه ای ها بسیاری از افراد برای کار و حرفه خود و رفع نیازهای آموزشی به یک چاپگر مناسب در محیط خانه خود نیاز دارند. با توجه به مدل های چاپگر ارائه شده توسط برندهای مختلف در بازار، یکی از دغدغه های این افراد انتخاب و خرید چاپگر بی خانمانی مناسب است. در این شرایط اطلاع از بهترین چاپگرهای خانگی موجود در بازار می تواند انتخاب و خرید این دسته از افراد را تسهیل کند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین پرینتر خانگی

قبل از معرفی بهترین چاپگرهای خانگی موجود در بازار، باید به نکات مهمی اشاره کرد که مصرف کنندگان در انتخاب و خرید چاپگر مناسب برای مصارف خانگی باید به آن توجه کنند. قیمت، عمر دستگاه و کارتریج، سرعت چاپ، دقت و کیفیت چاپ و همچنین تکنولوژی مورد استفاده برای چاپ مهم ترین موارد و عواملی هستند که در خرید چاپگر خانگی باید در نظر گرفته شوند. به همین دلیل آشنایی با انواع پرینترها و شناخت ویژگی ها و قابلیت های آنها اولین قدم در انتخاب و خرید چاپگر خانگی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی برای خرید پرینتر اداری

انواع پرینترهای خانگی چیست؟

بهترین چاپگرهای خانگی موجود در بازار را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف در دسته بندی های مختلفی دسته بندی کرد که هر کدام دارای قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی هستند.

انواع چاپگر خانگی بر اساس رنگ

رنگ عامل مهمی در طبقه بندی بهترین چاپگرهای خانگی است که انواع چاپگرها را به دو دسته کلی سیاه و سفید و چاپگرهای رنگی تقسیم می کند. چاپگرهای سیاه و سفید فقط از تونر یا جوهر سیاه استفاده می کنند که برای چاپ و نوشتن متن ایده آل در نظر گرفته می شود. علاوه بر تونر یا جوهر سیاه، چاپگرهای رنگی از قرمز، آبی و زرد استفاده می کنند. این نوع چاپگرها برای چاپ صفحات و عکس های گرافیکی مناسب در نظر گرفته می شوند.

انواع چاپگرهای خانگی بر اساس تکنولوژی چاپ

بهترین چاپگرهای خانگی نیز بر اساس فناوری چاپ به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

پرینترهای جوهرافشان: این چاپگرها از رایج ترین مدل ها برای مصارف اداری و خانگی محسوب می شوند. در مدل های جوهر افشان تکنولوژی چاپ به این صورت است که متن یا تصویر با ریختن قطره های کوچک جوهر روی کاغذ چاپ می شود. این نوع چاپگرها به دلیل مقرون به صرفه بودن و کیفیت در چاپ رنگی از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار هستند.

چاپگرهای لیزری: فناوری چاپ این نوع چاپگرها شامل حکاکی تصویر بر روی درام چرخان و در نهایت انتقال آن به سطح کاغذ با استفاده از تونر است. این نوع چاپگرها به دلیل دارا بودن سرعت و کیفیت چاپ بالا بهترین گزینه برای چاپ در حجم بالا هستند. این ویژگی ها در کنار هزینه های گارانتی پایین، پرینترهای لیزری را در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب کرده است.

به طور کلی، بهترین چاپگرهای لیزری خانگی گران‌تر از پرینترهای جوهرافشان هستند، اما نیاز به سربار کمتری دارند و نیاز به شارژ مجدد در محل یا کارگاه دارند. چاپگرهای لیزری دارای چاپ سریع و باکیفیت متون و تصاویر هستند، اما عملکرد پرینترهای جوهرافشان هنگام چاپ تصاویر رنگی بسیار بهتر است. پرینترهای لیزری از نظر ظرفیت و عمر کارتریج وضعیت بهتری نسبت به پرینترهای جوهر افشان دارند.

معرفی بهترین چاپگرهای خانگی سال 2023

بدون شک همه افرادی که چاپگر را برای مصارف خانگی خریداری می کنند به دنبال دستگاهی هستند که بتواند نیازهای آنها را بهتر برآورده کند. انواع مختلفی از بهترین چاپگرهای خانگی در بازار وجود دارد که هر یک از این مدل ها بر اساس قابلیت ها و ویژگی های خود می توانند بیشترین نیاز کاربران را برآورده کنند. بدون شک نیاز کاربران به این نوع چاپ، نوع و سبک مناسب را تعیین می کند. در ادامه به بررسی چند نمونه از بهترین پرینترهای خانگی موجود در بازار در سال 2023 می پردازیم.

Stampante HP Color LaserJet Pro M255dw

این چاپگر در دسته پرینترهای تک رنگی قرار می گیرد که از فناوری چاپ لیزری استفاده می کنند. وضوح، گرافیک عالی، چاپ دو طرفه، سرعت چاپ بالا و قیمت مقرون به صرفه از مهم ترین ویژگی های این محصول است که آن را به یکی از بهترین چاپگرهای خانگی تبدیل کرده است. این چاپگر بهترین انتخاب برای افرادی است که به یک دستگاه کوچک با پرینت رنگی پرسرعت اسناد خود نیاز دارند. این محصول سریع است و می تواند اسناد مورد نیاز کاربران را با وضوح بالا بدون افت کیفیت چاپ کند.

امکان چاپ عکس با استفاده از این چاپگر نیز وجود دارد که البته کیفیت آن چندان بالا نیست. این محصول قابلیت اتصال از طریق شبکه را دارد که به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی از طریق پورت اترنت متصل شوند و فرآیند چاپ را انجام دهند. از دیگر ویژگی های این محصول علاوه بر قابلیت اتصال از طریق وای فای، قابلیت پرینت خودکار از دو طرف آن است که در هنگام چاپ بروشور از ویژگی های مهم تلقی می شود. ظرفیت کم و کم سینی دستگاه یکی از مهمترین معایب این دستگاه است که قطعا کیفیت چاپ اسناد را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

چاپگر Canon PIXMA G4411

پرینترهای کانن آوافرهنگ در لیست بهترین چاپگرهای خانگی قرار دارند که از نظر فناوری چاپ به عنوان چاپگرهای جوهرافشان طبقه بندی می شوند و دستگاه های چند منظوره محسوب می شوند. این بدان معناست که دستگاه نه تنها برای چاپ، بلکه برای کپی، اسکن و فکس نیز قابل استفاده است. اگر به دنبال چاپگر خانگی با کیفیتی هستید که بتواند اسکن، کپی و فکس را داشته باشد، این محصول ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. تکنولوژی جوهر افشان به کار رفته در ایجاد و طراحی این چاپگر کیفیت یکسانی را در هر چاپ تضمین می کند. یعنی مهم نیست اولین خروجی را از دستگاه بگیرید یا آخرین خروجی، در هر صورت می توانید حداکثر کیفیت را دریافت کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی های این چاپگر کانن طراحی فشرده آن است که فضای زیادی را در خانه اشغال نمی کند. این باعث می شود این محصول برای افرادی که فضای کمی برای نصب چاپگر دارند ایده آل ترین انتخاب باشد. قیمت مقرون به صرفه و مناسب یکی دیگر از عواملی است که این محصول را در لیست بهترین چاپگرهای خانگی قرار می دهد.

چاپگر لیزری تک رنگ برادر HL-L2350DW

برند برادر یکی از بهترین برندها در زمینه طراحی و ساخت انواع چاپگرها می باشد. این محصول از شرکت برادر در دسته پرینترهای لیزری سیاه و سفید قابل استفاده قرار می گیرد و کاربران می توانند اسناد مورد نیاز خود را با سرعت و کیفیت بالا چاپ کنند. به دلیل کارتریج قدرتمند. این چاپگر می تواند صفحات زیادی را چاپ کند و هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این چاپگر دارای چاپ دوبل اتوماتیک می باشد. که از طریق USB و Wi-Fi از تست و بررسی قابل اتصال است این محصول می تواند 10 صفحه را در 32 ثانیه چاپ کند بدون اینکه کوچکترین کیفیتی را از دست بدهد. که فقط یک دسته است طراحی و اندازه جمع و جور این محصول، آن را به انتخابی ایده آل برای کسانی که فضای زیادی برای چاپگر ندارند، تبدیل کرده است. تمامی این ویژگی ها باعث شده تا این چاپگر برند Brother در لیست بهترین چاپگرهای خانگی قرار گیرد.

HP DeskJet 3755 Compact All-in-One توضیحات

یکی از ویژگی های مهمی که این مدل چاپگر را از سایر مدل های موجود در بازار متمایز می کند قیمت مقرون به صرفه و راه اندازی و استفاده آسان آن است. این چاپگر که با تکنولوژی چاپ جوهرافشان در دسته پرینترها قرار می گیرد از پرینترهای همه کاره به شمار می رود که به دلیل طراحی جمع و جور به راحتی در هر فضایی قابل استفاده بوده و جای نگرانی برای قرارگیری آن وجود ندارد.

این چاپگر را می توان به راحتی راه اندازی و نصب کرد و همچنین به کاربران امکان اتصال از طریق Wi-Fi را می دهد. یکی از ویژگی های جذاب این محصول قابلیت اتصال به اپلیکیشن ها و فضای ابری است. از نظر کیفیت چاپ، عملکرد این محصول متوسط ​​است، بنابراین اگر به دنبال دستگاهی با کیفیت هستید، گزینه های دیگری را در لیست بهترین چاپگرهای خانگی ما در نظر بگیرید.

چاپگر Epson EcoTank ET-3850

یکی از بهترین پرینترهای خانگی است که برای مصارف خانگی و اداری کوچک انتخابی ایده آل محسوب می شود و از تکنولوژی جوهر افشان استفاده می کند. بنابراین، این چاپگر برای خانواده‌ای که به دنبال چاپگر خوبی برای چاپ اسناد سیاه و سفید با عکس‌های رنگی خود هستند، انتخابی معقول محسوب می‌شود.

با توجه به بررسی های انجام شده بر روی این محصول، 15 صفحه در دقیقه سرعت چاپ چاپگر اپسون است که برای چاپگر جوهرافشان عدد مناسبی به حساب می آید. عکس های چاپ شده با این چاپگر کیفیت بالایی دارند اما بدون شک کیفیت آن قابل مقایسه با چاپگرهای حرفه ای و پیشرفته نیست.

یکی از ویژگی های کلیدی این چاپگر اپسون قابلیت اتصال از طریق وای فای، پورت USB و شبکه یا کابل اترنت است. پشتیبانی از AirPrint و Mopria Print Service از دیگر ویژگی ها و قابلیت های این محصول می باشد. این چاپگر قابلیت چاپ اسناد در دو طرف را ندارد اما مخزن جوهر مخزن است و کاربر می تواند به راحتی کارتریج را شارژ کند.

چاپگر برادر مدل MFC-J2330DW چاپگر جوهر افشان رنگی چند منظوره

اگر به دنبال محصولی متوسط ​​در طیف پرینترهای خانگی خوب هستید، این مدل از برند Brother بهترین انتخاب خواهد بود. این محصول با قابلیت چاپ تا 220 صفحه سیاه و سفید و 800 صفحه رنگی با کارتریج کامل در دسته پرینترهای دارای فناوری چاپ جوهرافشان قرار می گیرد. در صورت استفاده از کارتریج های XL که ماندگاری طولانی تری دارند، هزینه های مربوطه را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

مطمئناً نمی توان گفت که این چاپگر دارای دقت رنگ یا دقت رنگ است، اما تصاویر چاپ شده کیفیت کافی و وضوح خوبی دارند. سرعت چاپ این چاپگر را می توان گفت قادر به چاپ 17 صفحه سیاه و سفید و یا 15 صفحه رنگی در دقیقه می باشد. این برند برادر قابلیت چاپ در دو طرف را ندارد و باید صفحات دو رو به صورت دستی کشیده شود. از روش های ارتباطی این چاپگر نیز می توان به اتصال اترنت و NFC اشاره کرد.

چاپگر جوهر افشان رنگی همه در یک بی سیم Canon Pixma MG3620

اگر در میان لیست بهترین چاپگرهای خانگی به دنبال گزینه ای ارزان و راحت هستید، این محصول از کانن بهترین انتخاب محسوب می شود. البته باید توجه داشت که قیمت پایین و مقرون به صرفه پرینتر نشان از بی کیفیتی آن نیست. این محصول یک چاپگر کوچک همه کاره است که می تواند اسناد و عکس های رنگی را در هر دو طرف چاپ کند. این محصول دارای اتصال Wi-Fi است و افراد می توانند به آن متصل شده و با استفاده از گوشی هوشمند خود چاپ کنند.

علاوه بر مزایای ذکر شده، یکی از مشکلات این محصول پایین بودن سرعت چاپ است. طبق مطالعات انجام شده، چاپ 10 صفحه حدود 5 دقیقه زمان می برد که زمان زیادی است. از طرفی کیفیت چاپ و وضوح گرافیکی این چاپگر بسیار بالاست اما باز هم زمان 5 دقیقه قابل توجیه نیست. یکی دیگر از مشکلات این دستگاه عدم امکان چاپ عکس و کاغذ به صورت همزمان است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.