نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با وای فای

۱۲۲ بازديد

چاپگر را از طریق اتصال Wi-Fi به رایانه وصل کنید

با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن قابلیت های بی سیم یا Wi-Fi به چاپگرهای جدید، نصب و راه اندازی آنها بسیار آسان تر از قبل شده است. بسته به برند و مدل دستگاه می‌توانید مراحل اتصال چاپگر به رایانه را خودتان به روش‌های مختلفی انجام دهید. در این مقاله به نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با استفاده از Wi-Fi پرداخته ایم و روش استاندارد این کار را به شما آموزش می دهیم. با ما بمان.

3 روش برای اتصال چاپگر به رایانه از طریق Wi-Fi

اتصال چاپگر به کامپیوتر از طریق Wi-Fi یک ویژگی بسیار مهم است که فرآیند چاپ را ساده می کند. شما می توانید یک چاپگر برای چاپ اسناد و تصاویر بدون نیاز به سیم یا کابل سفارش دهید. گاهی اوقات این ارتباط می تواند کمی پیچیده باشد. در مقاله زیر سعی کردیم راه حل های ساده و واضحی برای برقراری این ارتباط به شما ارائه دهیم.

برندها و مدل های مختلف چاپگرها مانند پرینترهای HP و چاپگرهای Canon دستورالعمل ها و عملکردهای خاص خود را دارند. و نحوه اتصال هر چاپگر از طریق Wi-Fi متفاوت است.

قبل از شروع هر کاری، چاپگر را تا حد امکان نزدیک به مودم یا روتر قرار دهید. این اطمینان می دهد که چاپگر در محدوده Wi-Fi قرار دارد و قوی ترین سیگنال ها را برای اتصال و چاپ دارد. سپس پرینتر و روتر (مودم) را روشن کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

اتصال چاپگر به کامپیوتر از طریق Wi-Fi با دکمه WPS

استفاده از WPS (Wi-Fi Protected Setup) ساده ترین راه برای اتصال چاپگر به Wi-Fi است. WPS یک استاندارد امنیت اینترنت است که ارتباطات را تسهیل می کند. به عبارت دیگر، این دکمه اتصال بین چاپگر و روتر را سریعتر، راحت تر و ایمن تر می کند. راه اندازی یک اتصال Wi-Fi از طریق WPS به دو روش انجام می شود:

دکمه WPS: برای دستگاه های بدون صفحه نمایش.

پین WPS: برای چاپگرهای دارای صفحه نمایش و پین روی صفحه نمایش داده می شود.

با روش دکمه تنظیم محافظت شده Wi-Fi، شما به سادگی دکمه چاپگر را فشار دهید. در همان زمان، به احتمال زیاد یک اعلان در مورد فشار دادن این دکمه در روتر دریافت خواهید کرد. پس از کلیک بر روی دکمه WPS روی روتر، به چاپگر بروید و برای اتصال بی سیم روی Continue کلیک کنید.

برای روش WPS PIN، به کنترل پنل چاپگر خود بروید و گزینه بی سیم را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه نور آبی شروع به چشمک زدن می کند. پس از انجام این مرحله، گزینه Wi-Fi Protected Setup روی صفحه ظاهر می شود، آن را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه WPS PIN کلیک کنید. یک پین WPS منحصر به فرد روی صفحه چاپگر نمایش داده می شود. حالا کامپیوتر از شما می خواهد که پین ​​را وارد کرده و تنظیمات را تکمیل کنید.

اگر به این گزینه دسترسی ندارید، می توانید روش های دیگری را که در زیر به آن ها پرداخته ایم، انجام دهید.

چاپگر را از طریق Wi-Fi و منوی داخلی چاپگر به رایانه متصل کنید

اکثر چاپگرهای مدرن دارای منوی داخلی یا منوی صفحه لمسی هستند. از طریق این منو می توانید تنظیمات Wi-Fi مورد نظر خود را ایجاد کنید. مارک ها و مدل های مختلف چاپگرها تنظیمات منحصر به فردی دارند. بنابراین، برای یادگیری نحوه دسترسی به این منو و تنظیمات Wi-Fi، بهتر است به دفترچه راهنمای مدل چاپگر خود مراجعه کنید.

قبل از شروع مراحل اتصال، مطمئن شوید که نام شبکه روتر یا SSID (شناسه مجموعه سرویس) موجود باشد.

اکنون با وارد کردن تنظیمات لازم در منوی داخلی، گزینه Wi-Fi را انتخاب کرده و به چاپگر فرصت دهید تا روتر شما را پیدا کند. پس از یافتن روتر، آن را انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید. اکنون عملیات راه اندازی کامل شده است و چاپگر به شبکه Wi-Fi شما متصل است. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد جزئیات شبکه Wi-Fi مانند SSID و رمز عبور را به صورت دستی وارد کنید.

اتصال Wi-Fi چاپگر قدیمی به رایانه

اگر از یک مدل چاپگر قدیمی استفاده می‌کنید، احتمالاً دستگاه منوی داخلی یا دکمه WPS ندارد. با این حال، همچنان می توانید دستورات چاپ را به صورت بی سیم و بدون هیچ مشکلی صادر کنید. در واقع، پرینترهای قدیمی را نیز می توان از طریق Wi-Fi به کامپیوتر متصل کرد و چاپ کرد. با این تفاوت که ابتدا باید چاپگر را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید تا وای فای و چاپ بی سیم را تنظیم کنید.

برای اتصال کامپیوتر به چاپگر، یک سر کابل را به پورت USB کامپیوتر و سر دیگر آن را به پورت USB چاپگر وصل کنید. پس از برقراری ارتباط بین چاپگر و کامپیوتر و نصب برنامه ها و درایورهای لازم برای چاپگر، به قسمت تنظیمات چاپگر کامپیوتر خود رفته و تنظیمات مربوط به چاپ وای فای را انجام دهید. اکنون می توانید چاپگر بی سیم خود را در هر جایی که می خواهید قرار دهید و بدون جدا کردن کابل USB چاپ کنید.

اخرین حرف

اگر با چاپگرها سر و کار دارید، باید بدانید که چگونه آنها را راحت تر و ایمن تر به رایانه خود متصل کنید. در این مقاله سعی کردیم نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با Wi-Fi را در نظر بگیریم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید باشد. اگر قصد خرید چاپگر مدرن با امکانات پیشرفته را دارید می توانید به سایت آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید و با راهنمایی همکاران ما با کیفیت ترین و ارزان ترین چاپگر موجود در بازار را انتخاب کنید.


لینک مقاله: https://avafarhang.com/connect-printer-to-computer-via-wifi/

عدم روشن شدن وای فای در گوشی ممکن است به دلایل مختلفی باشد. یکی از دلایلی که چرا وای فای گوشی روشن نمی شود، ممکن است مشکلات نرم‌افزاری باشند. گاهی اوقات برنامه‌ها یا سیستم عامل گوشی ممکن است با خطاهایی روبرو شود که به صورت مستقیم تأثیر بر روی وای فای داشته باشند. در این صورت، راه‌حل‌هایی مانند ریستارت گوشی، به‌روزرسانی سیستم عامل یا پاک کردن حافظه نهان ممکن است بهبود آورند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که حالت هواپیما فعال نباشد، زیرا این حالت ممکن است وای فای را غیرفعال کند.

علاوه بر مشکلات نرم‌افزاری، مشکلات سخت‌افزاری نیز ممکن است باعث عدم روشن شدن وای فای شوند. بررسی کنید که آیا دستگاه وای فای خود روشن و قابل مشاهده است. همچنین، مطمئن شوید که در تنظیمات گوشی، وای فای فعال باشد و به درستی به شبکه مورد نظر متصل شده باشید. اگر با این تدابیر همچنان مشکل حل نشد، ممکن است بهتر باشد به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کرده و مشکلات سخت‌افزاری احتمالی را بررسی کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.