آموزش پاکسازی پوست در تهران دکتر حبشی

۹۴ بازديد

پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی صورت روشی است که این روزها به طور مداوم توسط متخصصان پوست، مشاوران سلامت و فعالان آنلاین تبلیغ می شود. با این تعبیر شاید نام پاکسازی صورت یا پوست را شنیده باشید. اما آیا واقعا این فناوری بر سلامت و زیبایی پوست تاثیر می گذارد؟ در پاسخ به این سوال مهم، خوشبختانه می توان گفت بله! فیشال واقعا می تواند به پوست شما زیبایی و درخشندگی بدهد. اما این به شرطی است که نظافت طبق قوانین حرفه ای انجام شود.

پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی پوست یک اصطلاح کلی برای توصیف روش های مورد استفاده در فرآیند مراقبت از پوست است. پاکسازی صورت بسته به اینکه در مرکز پزشکی، کلینیک زیبایی و یا در منزل انجام شود می تواند مراحل مختلفی داشته باشد. علاوه بر این، در برخی از انواع کلینیک ها و مراکز صورت از تجهیزات خاصی استفاده می شود و برای استفاده از آنها تاییدیه متخصص لازم است.

به طور کلی، هدف انواع مختلف نظافت را می توان در 3 مرحله اصلی خلاصه کرد:

حذف سلول های مرده در لایه شاخی پوست که به آن لایه برداری نیز می گویند.

آلودگی، چربی، سبوم اضافی و ناخالصی های پوست را پاک می کند

آبرسانی عمیق، گردش خون را بهبود می بخشد و بافت پوست را تقویت و تقویت می کند

با فواید پاکسازی صورت آشنا شوید

پاکسازی پوست

همانطور که قبلا ذکر شد، پاکسازی صورت به حذف لایه مرده پوست و ناخالصی های عمیق بستگی دارد. اما فواید بالقوه آن برای سلامت پوست چیست؟ حقیقت این است که پاکسازی یا پاکسازی صورت، بسته به روش مورد استفاده و مهارت تکنسین درگیر، می تواند مزایای بی شماری را به همراه داشته باشد. اما به طور کلی مهمترین نتایج پاکسازی پوست عبارتند از:

به بهبود گردش خون، تنفس و تغذیه سلولی بافت های پوست کمک می کند.

برخی از متخصصان بر این باورند که درمان های صورت می تواند علائم پیری را به تاخیر بیندازد.

جوش ها و آکنه های زیر پوست را از بین می برد و به صورت سطحی صاف و نرم می بخشد.

پاکسازی صورت در خانه

همانطور که گفته شد پاکسازی پوست روش های مختلفی دارد و در سالن ها و کلینیک های زیبایی انجام می شود. اما بسیاری از این مراکز برای چنین خدماتی هزینه های هنگفتی دریافت می کنند و ممکن است بازدید از آن چندان مقرون به صرفه نباشد.

اما خبر خوب این است که می‌توانید در خانه هم آرایش کنید. اگر می خواهید صورت خود را در خانه تمیز کنید، این مراحل را دنبال کنید.

پوست را بشویید

اولین قدم برای پاکسازی پوست، پاکسازی پوست است. در این مرحله تمام کثیفی ها، عرق، روغن اضافی و ... پاک می شود. از پوست شما پاک می شود و صورت شما برای ادامه روند پاکسازی آماده می شود. برای این کار به یک ماشین لباسشویی کوچک نیاز دارید. لطفا توجه داشته باشید که مواد شوینده مربوطه باید با جنسیت و نیاز رنگ آن در سیستم ها سازگار باشد.

بهترین گزینه برای این مرحله پاک کننده های روغن و کرم هستند. این شوینده ها بر پایه روغن هستند و به راحتی در سد چربی پوست نفوذ می کنند. بنابراین دارای نفوذپذیری بالا و قدرت پاک کنندگی بسیار قوی می باشد.

صورتت را بشوی

اگر قبل از شروع پاکسازی از لوازم آرایشی استفاده می کردید، بهتر است شستشو را با آب میسلار و شیر پاک کن شروع کنید. این محصول به طور ویژه برای پاک کردن مواد آرایشی چسبیده به سطح پوست طراحی شده است. پس از آن می توانید پوست را با مواد شوینده بشویید و از تمیز بودن آن مطمئن شوید.

صورتت را دود کن

این مرحله از پاکسازی صورت بسیار مهم است. بخور صورت منافذ پوست را باز کرده و مسدود می کند. تماس مداوم بخار با صورت به شل شدن لایه مرده اپیدرم کمک می کند. علاوه بر این، قطرات آب تبخیر شده و بسیار ریز به داخل منافذ و لایه های عمیق پوست نفوذ می کند که باعث مرطوب شدن عمیق پوست می شود.

بخار دادن به پوست همچنین به کاهش منافذ و حذف آلودگی های سرسخت کمک می کند. برای بخور دادن صورت خود در خانه 2 راه حل ساده دارید که می توانید با توجه به شرایط و امکانات خود از آنها استفاده کنید:

استفاده از وسایل سیگار کشیدن

خوشبو کننده های هوای خانه را امروزه می توان در کیسه ها در فروشگاه های لوازم آرایشی و داروخانه ها یافت.

به سادگی ظرف را با آب پر کنید و دکمه پاور را فشار دهید.

دستگاه بلافاصله شروع به تولید بخار می کند.

اکنون می توانید آن را در فاصله 30 سانتی متری از صورت خود به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار دهید.

از آب گرم استفاده کنید

روشی سنتی برای تغذیه صورت در خانه وجود دارد که احتمالا اکثر شما با آن آشنا هستید.

برای استفاده از این محلول ابتدا مقداری آب روی شعله گاز بجوشانید.

سپس آب داغ را در ظرف تمیزی بریزید و روی میز قرار دهید.

سپس یک حوله تمیز بردارید و سر خود را بپوشانید.

صورت خود را در فاصله 30 تا 50 سانتی متری ظرف آب قرار دهید تا غبار آب به تمام قسمت های آن برسد.

در پایان این مرحله، پوست شما کاملا آماده پذیرش اسکراب های لایه بردار، مواد مغذی و ماسک های تقویتی است.

از پاک کننده صورت استفاده کنید

اگر از تعداد زیادی جوش سرسیاه رنج می برید، استفاده از یک ابزار لایه بردار می تواند کمک کننده باشد. جوش های سرسیاه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی هستند که به دلیل تجمع سبوم و مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می شود.

پس از کشیدن سیگار، صورت شما کاملاً آماده است تا از شر الکل خلاص شود. کافی است از راه درست کمک بگیرید و از شر این داروها خلاص شوید. بسیاری از افراد جوش های سرسیاه را به انگشتان خود آویزان می کنند. این اغلب با جراحات و التهاب همراه است که می تواند باعث آسیب بیشتر شود.

به عنوان جایگزین، می توانید از ماسک صورت استفاده کنید که به شکل یک صفحه نازک ساخته شده است. یک انتهای دستگاه سوزنی شکل است و به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می کند. انتهای دیگر آن گرد است بنابراین می توانید به راحتی با فشار دادن روی سطح پوست از شر جوش های سر سیاه خلاص شوید.

لایه برداری صورت

شمع بندی

لایه برداری یک فرآیند اضافی در فرآیند پاکسازی صورت است. در این مرحله سلول های مرده و ناخالصی های عمیق به طور کامل حذف می شوند. برای لایه برداری اصولی و حرفه ای می توانید از اسکراب های خانگی یا انواع آماده موجود در بازار با رعایت مراحل زیر استفاده کنید:

اسکراب و اپلیکاتور را بردارید و به قسمت های مختلف صورت خود بمالید.

اسکراب را با انگشتان خود روی تمام پوست ماساژ دهید.

این کار را 1 تا 2 دقیقه ادامه دهید و سپس صورت خود را بشویید.

توجه داشته باشید که اگر احساس سوزش، تورم یا خارش کردید، بلافاصله صورت خود را بشویید و فرآیند لایه برداری را متوقف کنید. همچنین فرآیند ماساژ اسکراب را بیش از 2 دقیقه ادامه ندهید، باعث تحریک و التهاب پوست می شود.

شکر و روغن زیتون را با همزن بزنید

اگر به دنبال یک ترکیب ارگانیک و مغذی به عنوان لایه بردار هستید، ترکیب روغن و شکر گزینه مناسبی برای شماست. شکر نوعی لایه بردار طبیعی است که با غلتیدن روی سطح پوست، لایه برداری ملایم و موثری را ایجاد می کند. روغن زیتون استفاده شده در این اسکراب اثر لایه برداری شکر را تعدیل می کند و به عنوان یک ترکیب مغذی نقش مهمی در تامین نیازهای تغذیه ای سلول های پوست ایفا می کند.

شکر و روغن زیتون را پوست بگیرید

برای ایجاد این پوسته طبیعی می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

ابتدا یک ظرف کوچک و تمیز انتخاب کنید و یک قاشق شکر قهوه ای داخل آن بریزید. سپس چند قطره روغن زیتون ارگانیک خالص (غیر خوراکی) اضافه کنید و کمی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. حالا مخلوط به دست آمده را روی پوست بمالید و حدود 1 تا 2 دقیقه خوب ماساژ دهید. در نهایت پوست را بشویید و با یک پارچه یا حوله نرم خشک کنید.

ماسک

پس از تکمیل فرآیند لایه برداری، ناخالصی ها و سبوم اضافی در منافذ پاک شده و پوست شما به طور محسوسی نرم تر و براق تر خواهد شد. حالا وقت آن است که صورت خود را تغذیه کرده و سلول های پوست خود را تغذیه کنید، بهترین راه حل استفاده از انواع ماسک های صورت است، آنها پوست شما را عمیقا مرطوب می کنند و به سفت شدن منافذ و کاهش اندازه آنها کمک می کنند.

این ماسک ها در انواع خانگی و آماده موجود هستند و می توانید بنا به سلیقه و نیاز خود از آن ها استفاده کنید.

برای یادگیری نحوه استفاده از ماسک صورت، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

قبل از هر اقدامی توجه داشته باشید که دستورالعمل استفاده از ماسک های خانگی و آماده تفاوتی با یکدیگر ندارند.

بسیاری از افراد با دست و انگشت خود ماسک را برمی دارند و روی صورت خود می مالند. اگرچه این کار بسیار ساده و بی دردسر به نظر می رسد. با این حال، می تواند عامل اصلی انتشار آلودگی و باکتری باشد و مشکلاتی مانند جوش و چرک زیر پوست را به دنبال داشته باشد. بهترین راه برای استفاده از ماسک استفاده از خودکار یا اپلیکاتور مخصوص ماسک است.

با ابزار موجود، مقداری از ماسک را بردارید و آن را به تمام قسمت های پوست خود بمالید.

توجه داشته باشید که ماسک را روی پوست لب و پوست لطیف دور چشم استفاده نکنید. زیرا این قسمت های صورت بسیار حساس هستند و ممکن است تحریک شوند.

حالا طبق دستور ماسکی که می‌خواهید آن را روی پوستتان بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس بشویید.

ماسک بلغور جو دوسر و شیر

ماسک جو دوسر ترکیبی بسیار مغذی و قدرتمند است و به عنوان محبوب ترین ماسک صورت خانگی شناخته می شود. فرمولاسیون غنی این ماسک هر آنچه که برای تقویت و تغذیه پوست خود نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. جو به کوچک کردن منافذ پوست و تقویت سد دفاعی پوست شما کمک می کند. شیر موجود در این ماسک حاوی چربی های طبیعی است و در طی فرآیند پاکسازی، رطوبت و چربی پوست را جبران می کند.

ماسک بلغور جو دوسر و شیر

علاوه بر این، پودر بادام برای تامین پروتئین و مواد معدنی سلول‌های پوست و تامین نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها عمل می‌کند.

ابتدا یک قاشق غذاخوری جو دو سر و یک قاشق چایخوری پودر بادام (دو عدد بادام متوسط ​​خام) را در مخلوط کن ریخته و کاملا آسیاب کنید. حالا پودر را در یک کاسه تمیز بریزید و با یک یا دو قاشق شیر مخلوط کنید. این مخلوط را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. حالا با کمک اپلیکاتور مخصوص می توانید ماسک را روی صورت خود بمالید و حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. در نهایت پوست را بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.

نرم کننده پوست

استفاده از تونیک برای ایجاد تعادل در وضعیت فیزیکی سطح پوست، مهمترین پایه بهداشت صورت است. این محصول با تنظیم سطح PH پوست شما از رشد بیش از حد باکتری ها و آکنه جلوگیری می کند. همچنین آلودگی و چربی اضافی پوست را از بین می برد.

پاکسازی صورت

تونرها بسته به نیاز پوست در انواع مختلفی تولید می شوند. شما می توانید با در نظر گرفتن جنسیت و وضعیت پوست خود از مزایای تونرها استفاده کنید.

رطوبت ساز

چه نوع پوست شما چرب باشد و چه خشک، مرطوب کننده ها یکی از اصول اصلی پاکسازی پوست هستند و استفاده از آن ها به نوعی برای حفظ ساختار و سلامت پوست ضروری است.

پوست شما در طی مراحل مختلف پاکسازی و از بین بردن مقدار زیادی چربی بدن را از دست می دهد و ممکن است دچار خشکی، فشار یا کشیدگی شود. استفاده از مرطوب کننده ها در این مدت می تواند به بازگرداندن رطوبت به پوست شما کمک کند. مایعات به صورت سرم، اسپری، لوسیون و غیره موجود است. انتخاب هر کدام از آنها به شرایط و نیاز پوست شما بستگی دارد.

هنگام تمیز کردن صورت خود، حتما این اصول را رعایت کنید

درست است که شستن صورت در خانه معمولاً عوارض کمی دارد. با این حال، اگر زیاده روی کنید و برخی از قوانین اساسی را رعایت نکنید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. بنابراین توصیه می شود قبل از نظافت در منزل نکاتی را رعایت کنید.

در استفاده از لایه بردارها زیاده روی نکنید. این باعث التهاب و حساسیت پوست می شود.

قبل از استفاده از اسکراب و ماسک صورت، آزمایش پچ انجام دهید و مطمئن شوید که پوست شما حساسیت ندارد.

مراقبت از صورت مدت زمان مشخصی دارد و توصیه می شود بیش از یک یا دو بار در ماه این کار را انجام ندهید.

برداشت شده از: آموزش پاکسازی پوست در تهران فاطمه حبشی

تغذیه مناسب با تأثیر بسیار بزرگی بر سلامت پوست افراد دارد. غذاهایی که حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، می‌توانند به بهبود و نگهداری سلامت پوست کمک کنند. مصرف مقدار کافی آب، مهمترین عاملی است که به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند. همچنین، مصرف مواد غذایی با اثرات ضد التهابی مانند ماهی، میوه‌ها و سبزیجات، می‌تواند پوست را از داخل تقویت کند.

از سوی دیگر، فعالیت‌های فیزیکی و تمیزی پوست نیز نقش مهمی در حفظ سلامتی پوست ایفا می‌کنند. فرآیند پاکسازی پوست و اجرای فیشالهای منظم می‌تواند با تصفیه پوست از آلودگی‌ها و بهبود جریان خون، به نرمی و درخشندگی پوست کمک کند. مراجعه به مراکز پاکسازی پوست با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن، همچون ماسک‌های مخصوص، لیزرهای پوستی، و ماساژهای خاص، می‌تواند علاوه بر تسهیل فرآیند پاکسازی، به بهبود انرژی و شادابی پوست کمک کرده و تأثیر مثبتی بر زیبایی و جوانی پوست داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.