گام به گام رونویسی مطالب فارسی

۹۵ بازديد


همانطور که حدس زده اید، بازنویسی به معنای بازنویسی یا تغییر متن است. این همچنین به عنوان بازنویسی، ترجمه یا ترجمه درون زبانی شناخته می شود. به این ترتیب موضوع محتوا را حفظ می کنید و فقط کلمات و جملات را تغییر می دهید.

برخلاف تصور عمومی، بازنویسی بسیار جذاب است و اکنون افراد زیادی این کار را انجام می دهند. در ابتدا قرار نبود این اثر در ایران دیده شود اما به تدریج شاهد آثار خواندنی و جذاب در این زمینه بودیم. رونویس ها باید دایره لغات خوبی داشته باشند و مترادف ها را به خوبی بشناسند تا در متن خود از آنها استفاده کنند.

در گذشته ما مقالاتی در مورد تمرینات نوشتن و موارد دیگر در وب سایت خود منتشر کرده ایم. توصیه می کنیم پس از مطالعه این مقاله از آنها دیدن کنید. حال با تعریف بازنویسی آشنا شدیم. برای شروع یک مکالمه رسمی، بهتر است به دسته بندی آن بروید.

شرایط بازنویسی و کاربردهای آن

استفاده از بازنویسی محتوا برای هدف آن در نظر گرفته شده است. به طور کلی از این اثر برای دو منظور کلی استفاده می شود که با این شرایط آن را بازنویسی می کنیم. نداشتن دانش و تجربه یکی از موارد مهمی است که نیاز به بازنویسی محتوا دارد. علاوه بر این، تبدیل محتوای قدیمی به محتوای جدید نیز از دیگر شرایط و هدف بازنویسی محتوا محسوب می شود.

درخواست بازنویسی

مهمترین کاربرد بازنویسی هنگام ایجاد محتوا در یک زمینه تخصصی است. نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا پروژه ها و وظایف متفاوتی دارند و باید دانش و درک عمومی از زمینه های مختلف را توسعه دهند. در برخی موارد، نویسندگان محتوا فاقد اطلاعات دقیق در مورد یک پروژه هستند و بازنویسی محتوا کاربرد مهم آن را در این زمینه نشان می دهد.

یکی دیگر از کاربردهای این روش تبدیل و تبدیل محتوای قدیمی به محتوای جدید است. در بعضی موارد، محتوای قدیمی را می توان در محتوای جدید ادغام کرد. هنگامی که با مشکلاتی در تولید ایده های محتوا مواجه می شوید. به روز رسانی محتوای قدیمی یک راه حل عملی در نظر گرفته می شود.

در برخی موارد، بازدیدکنندگان جدید سایت، مطالب قدیمی را نخوانده اند و آن را بازنویسی نکرده اند تا مفید بودن آن را در این زمینه نشان دهند. ما محتوای قدیمی را بازنویسی می کنیم تا آن را زنده کنیم و آن را در دسته بندی های محتوای جدید در سایت خود قرار دهیم. در موارد دیگر، می توانید قالب محتوا را تغییر دهید و محتوای متنی با کیفیت بالا را به پادکست تبدیل کنید.

در بسیاری از موارد، محتوای قدیمی ارتباط خود را از دست داده و بی فایده می شود. یکی از آنها اخبار مربوط به حوزه فناوری است که با توجه به پیشرفت باید مدام به روز شود. اشکال زدایی و اصلاح محتوای قدیمی منجر به ایجاد محتوای جدید می شود و با بازنویسی محتوا امکان پذیر است.

انواع آوانویسی متون به زبان فارسی

روایت های مختلفی از انواع بازنویسی وجود دارد و ما فقط می خواهیم به سه مورد از آنها بپردازیم. مطالبی که یکی از نویسندگان معروف کشورمان آقای. بهرام بیضایی

1- دیالوگ بین شخصیت ها را اضافه کنید

یکی از روش های رایج برای بازنویسی متن فارسی، افزودن دیالوگ بین شخصیت ها است. شاید قبلاً داستان هایی را خوانده باشید که نویسنده به این موضوع یعنی صحبت های شخصیت ها توجه چندانی نکرده است. در این مواقع یا گفتگویی بین آنها صورت نمی گیرد و یا این مورد در اعداد و ارقام دیده می شود.

بنابراین راه حل استفاده از بازنویسی است. در صورت نیاز می توانید تعداد این مکالمات را افزایش دهید. البته مراقب باشید که این عدد خیلی زیاد نشود. زیرا به دور از خسته کننده بودن خوانندگان است.

2- روابط علّی را برقرار کنید

یکی از چیزهایی که همیشه نوشته و داستان شما را جذاب نگه می دارد، سوال پرسیدن است. در واقع می توان گفت که پرسش ها نقش پر رنگی در جذب مخاطب دارند. وقتی سوال یا عبارتی را در یک جمله مطرح می کنید، ذهن خواننده سعی می کند به آن پاسخ دهد. بنابراین، او برای پاسخ به سوالی که شما مطرح کردید، تمام داستان را می خواند.

البته نکته‌ای در اینجا قابل ذکر است. یعنی باید از سوالاتی استفاده کنید که کاملا مرتبط با این متن هستند. اگر سؤالات شما حتی کمی خارج از موضوع باشد، خواننده به سادگی آنها را نادیده می گیرد و شاید کل مقاله را نادیده می گیرد.

3- تغییر روش روایت

هر داستان از روایت خاص خود تشکیل شده است. به عبارت دیگر، هر نویسنده ای سلیقه ای دارد و سعی می کند بر اساس آن مقاله خود را داشته باشد. حالا شاهد داستان هایی هستیم که از دید ما روایت جالبی ندارند و نیاز به تغییر دارند. در این موارد، نویسندگان تغییراتی در سبک روایت ایجاد می کنند. آنها سعی می کنند داستان و پیام آن را حفظ کنند و فقط در بیان آن تغییراتی ایجاد می کنند.

این خلاصه ای از انواع بازنویسی است. البته همانطور که گفته شد روش های دیگری نیز وجود دارد که باید در این راستا به آنها نگاه کرد. (خیلی نگفت!!!)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.