6 راه برای گرفتن شهروندی ترکیه در سال 2024 / الزامات، هزینه ها و اسناد

۸ بازديد


چگونه می توان تابعیت ترکیه را دریافت کرد؟ در واقع اخذ تابعیت یک کشور مهمترین ویژگی هویت یک فرد است و شما به عنوان یک شهروند با دریافت تابعیت دارای حقوق و تکالیفی خواهید بود. اخذ تابعیت یک کشور به خصوص در ترکیه به دلیل امتیازات و مزایایی که به همراه دارد برای افراد و شرکت ها بسیار جذاب است.

توجه به این نکته ضروری است که ترکیه دارای یک سیستم حقوقی مکتوب جامع است. نظام حقوقی این کشور مبتنی بر نظام حقوقی اروپاست. در مورد تابعیت ترکیه نیز باید بدانید که تابعیت ترکیه بر اساس قانون خون است و قانون خاک هیچ نقشی ندارد. البته قانون کشور تنها در یک مورد خاص منجر به اخذ تابعیت ترکیه می شود که در موسسه مهاجرتی در تهرانبه توضیح آن می پردازیم.

لازم به ذکر است که در ترکیه تفاوتی بین مادر و پدر وجود ندارد و طبق قانون خون اگر هر یک از والدین ترک زاده باشند فرزند نیز ترک خواهد بود. طبق قوانین ترکیه، افراد زیر می توانند برای شهروندی ترکیه درخواست دهند:

افرادی که تابعیت ترکیه را به دلیل رابطه تابعیت به دست آورده اند.

افرادی که والدین آنها شهروند ترکیه هستند.

فرد می تواند با داشتن شرایط قانونی تابعیت ترکیه را کسب کند.

پذیرش کودکان زیر 18 سال توسط شهروندان ترکیه.

تولد فرزند در ترکیه به شرطی که هیچ یک از والدین تابعیت کشور دیگری را نداشته باشند.

در واقع پس از اخذ تابعیت ترکیه می توانید به راحتی و بدون ویزا برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و حتی گردشگری به این کشور سفر کنید. علاوه بر این، شهروندی ترکیه به شما حقوق زیادی می دهد، از جمله حق انتخاب شغل، حق رای، حق برخورداری از خدمات بهداشتی و آموزشی و حق داشتن املاک و مستغلات.

شرایط جدید اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه در سال 2024

طبق قوانین شهروندی ترکیه، متقاضیان شهروندی باید حداقل 18 سال سن داشته باشند. البته اگر متقاضی زیر 18 سال سن داشته باشد می تواند از طریق والدین قانونی خود تابعیت ترکیه را دریافت کند. علاوه بر این، برای درخواست شهروندی ترکیه باید شرایط دیگری نیز وجود داشته باشد، از جمله:

داشتن اقامت دائم ترکیه به مدت حداقل 5 سال یا 180 روز متوالی و ارائه مدارک مربوط به اقامت.

درخواست شهروندی توسط فردی در شهر محل سکونت خود ارسال می شود.

آشنایی با زبان ترکی

هیچ سابقه کیفری جدی در ترکیه یا کشور دیگری وجود ندارد

سخت کار کنید و پول کافی برای رفع نیازهای مالی خود به دست آورید

ازدواج با یک شهروند ترکیه یا دارای فرزندان ترک

تحت تاثیر بیماری های خاص و عفونی قرار نمی گیرد

عدم عضویت در سازمان ها و گروه هایی که فعالیت های آنها خلاف قوانین و نظم عمومی ترکیه است.

یک خانواده در صورت خرید ملک می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند. طبق قانون جدید ترکیه، یک خانواده می تواند بر اساس سند ملکی برای هر میزان شهروندی درخواست دهد.

توجه داشته باشید که توسعه دهندگان یا فروشندگان املاک و مستغلات برای دریافت تابعیت باید شهروند ترکیه باشند. در غیر این صورت نمی توان تابعیت دریافت کرد.

اتباع خارجی می توانند با خرید ملک از شرکت های ساختمانی ترکیه یا شهروندان ترکیه تابعیت ترکیه را دریافت کنند.

تابعیت ترکیه بر چه اساسی اخذ می شود؟

از پدر و مادر ترک متولد شد

اطلاعات والدین غیر تابعیتی (طبق قوانین کشور موضوع)

شخصی که طبق قانون کشور خود یا طبق قوانین ترکیه به سن بلوغ رسیده و گواهی شهروندی دریافت نکرده باشد، طبق نظر مقامات مربوطه تا زمانی که در ترکیه زندگی کرده باشد. 5 سال متوالی. سالها قبل از جستجوی کار و می تواند ترکی صحبت کند. داشتن عادات خوب؛ او هیچ گونه بیماری واگیردار ندارد و می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند. این بدان معناست که او در واقع می تواند برای شهروندی ترکیه اقدام کند.

ازدواج اتباع غیرترک و اتباع ترک تا زمانی که سه سال از زندگی مشترک آنها گذشته باشد. و در این مدت با شرایط خاص دیگری در ترکیه زندگی می کردند...

تابعیت اشخاص معین بر اساس تصویب هیأت وزیران.

راه اندازی کارخانه های صنعتی.

ارائه خدمات عالی در زمینه علم؛ تکنولوژی؛ فرهنگ؛ اجتماعی و هنری.

مهاجران

کسانی که توسط دولت ملزم به پذیرش تابعیت هستند.

این قانون جدیدترین قانون اخذ سریع تابعیت ترکیه است. در سال 2018، دولت ترکیه قانونی را تصویب کرد که به افراد اجازه می‌دهد در مدت 3 ماه برای دریافت پاسپورت ترکیه و اخذ تابعیت ترکیه، اموالی به ارزش 250 هزار دلار خریداری کنند یا 500 هزار دلار در بانک‌های ترکیه سپرده گذاری کنند. این قانون در آوریل 2024 تغییر کرد و قیمت خرید از 250000 دلار به 400000 دلار افزایش یافت. یعنی از آن تاریخ، کسانی که قصد اخذ تابعیت از طریق خرید ملک در ترکیه را دارند، باید حداقل قیمت خرید 400000 دلار را داشته باشند.

البته لازم به ذکر است که مدت سپرده یا سرمایه گذاری باید حداقل 3 سال باشد. در ضمن اگر فردی در ترکیه کسب و کاری راه اندازی کند و در طول مدت کار 50 شهروند ترکیه را استخدام کند، می تواند پاسپورت ترکیه را از این طریق دریافت کند.

میزان سرمایه گذاری در ترکیه

میزان سرمایه گذاری و پس انداز اتباع خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه 500000 دلار بوده است در حالیکه قبلا 25000 دلار بوده است. اگر می خواهید با خرید ملک شهروندی بگیرید، مبلغ اعلام شده توسط دولت ترکیه 400000 دلار است در حالی که در سال های گذشته 250000 دلار بود.

محدودیت کار برای شهروندان ترکیه نیز از 100 نفر به 50 نفر کاهش یافته است که باید به تایید وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه برسد.

لطفا توجه داشته باشید که سپرده شما باید در یکی از بانک های واقع در ترکیه انجام شود و مورد تایید اداره نظارت و نظارت بانکی باشد. به عنوان یک سرمایه گذار، حداقل به مدت سه سال نمی توانید سپرده خود را از بانک برداشت کنید. همچنین طبق قوانین جدید مصوب سال 2024، سرمایه گذاری در بانک باید به لیر انجام شود، یعنی معادل 500 هزار دلار باید در بانک مرکزی ترکیه به لیر تبدیل و سپس به حساب واریز شود.

در صورت خرید اوراق قرضه دولتی به ارزش 500000 دلار، این اوراق باید توسط وزارت خزانه داری ترکیه تایید شود و شما مجاز به انتقال یا فروش اوراق به شخص دیگری در مدت 3 سال نیستید.

هنگام خرید ملک برای اخذ تابعیت ترکیه باید به یاد داشته باشید که به مدت 3 سال اجازه خرید و فروش ملک را ندارید و در سند مالکیت نیز این نکته ذکر شده است.

راه های اخذ تابعیت ترکیه

1. اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اگر متقاضی شهروندی ترکیه بر اساس سرمایه گذاری هستید، باید موارد زیر را انجام دهید: اولین قدم افتتاح حساب بانکی به نام خریدار ملک یا سرمایه گذاری است. بانک های معتبر در ترکیه هنگام سرمایه گذاری می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید: سرمایه گذاری با خرید ملک; سپرده نقدی؛ خرید اوراق قرضه دولتی؛ با کمک سازمان و...

در مرحله سوم درخواست برای اجازه اقامت اگر برای اجازه اقامت اقدام می کنید نشان دهید که در حال حاضر مجوز اقامت در ترکیه دارید. همانطور که در بالا گفتیم هنگام درخواست اجازه اقامت ترکیه می توانید در خارج از ترکیه بمانید.

این بدان معناست که برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری نیازی به اقامت دائم در ترکیه ندارید. مرحله چهارم درخواست شهروندی ترکیه است. این درخواست در صورتی انجام می شود که قبلاً اجازه اقامت در ترکیه را دریافت کرده باشید.

در این صورت می توانید بلافاصله برای شهروندی ترکیه اقدام کنید، نیازی به حضور در مصاحبه در حین درخواست نیست.

2. اخذ تابعیت ترکیه از طریق اموال ترکیه

اگر ملکی را در ترکیه خریداری می کنید و به مدت 5 سال مستمر و بدون وقفه در ترکیه زندگی می کنید، در صورتی که هر سال حداقل 185 روز در ترکیه حضور داشته باشید، پس از انقضای مدت 5 ساله، طبق قانون 5901 و ماده 11 شهروندی ترکیه درخواست شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت. البته لازم به ذکر است که حداقل ارزشی برای ملک شما وجود ندارد.

3. اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد

طبق ماده 1 شماره 403 قانون شهروندی ترکیه، اگر فرزندی از والدینی که شهروند ترکیه هستند متولد شود، بلافاصله تابعیت ترکیه به آنها داده می شود. البته لازم نیست که پدر یا مادر در ترکیه به دنیا بیایند، در بیشتر موارد پدر یا مادر می توانند خارجی هایی باشند که تابعیت ترکیه را طبق قانون به دست آورده اند. البته پناهندگان در ترکیه از این قاعده مستثنی هستند.

4. اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج

بسیاری از خارجی ها پس از 3 سال ازدواج با یک شهروند ترکیه، تابعیت ترکیه را دریافت می کنند. در این صورت شرایط خاصی وجود دارد که زندگی مشترک به دنبال رفتارهایی که می تواند به روابط زن و شوهر آسیب برساند، امنیت ملی و نظم عمومی را تهدید نکند.

5. اخذ تابعیت ترکیه از طریق سیستم فیروزه

در سال 2017، دولت ترکیه قانونی را تصویب کرد که به افراد دارای مهارت های تخصصی اجازه می دهد برای شهروندی ترکیه درخواست دهند. این افراد باید دارای مهارت های خاصی مانند: داشتن دانش در زمینه فناوری; اقتصاد؛ ورزش؛ آنها ممکن است فرهنگ و هنر باشند، یا ممکن است مدیران و سرمایه گذاران حرفه ای باشند.

6. ثبت ازدواج برای اخذ تابعیت ترکیه

هنگام ثبت ازدواج در ترکیه، چه شهروند ترکیه و چه خارجی، باید مراقب باشید. گواهی ازدواج بین المللی برای شما صادر می شود.

برای ثبت ازدواج در ترکیه نیازی به اخذ ویزا نیست. به همین دلیل هزینه ثبت رسمی ازدواج کم است. سادگی و سرعت ازدواج در ترکیه باعث شده است که حتی بسیاری از اتباع خارجی برای ثبت ازدواج و اخذ گواهی ازدواج بین المللی به ترکیه ترغیب شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.