رطوبت ساز و مه پاش شير برقي آبياري هانتر

۷۰ بازديد

رطوبت ساز و مه پاش در واقع يكي از تجهيزات لازم و ضروري براي سالن هاي قارچ به شمار ميرود ، به طوريكه مي توان گفت بدون استفاه از آن نميتوان محصولي سالم و باكيفيت داشت . به عنوان مثال پمپ كارواش برتوليني 200 بار با دبي 15 ليتر در دقيقه، محصولي است كه در كارواشهاي صنعتي بسيار كاربرد دارد و به عنوان يك محصول شناخته شده سالهاست كه در اين حوزه مورد استفاده قرار ميگيرد. ذرات پودري آب باعث افزايش رطوبت محيط شده و در اثر اين رطوبت ، گياهان آب مورد نياز خود را جذب ميكنند. خنك كردن دماي محيط كمك ميكند تا مرغداري محصول بيشتري توليد كند و در مواقع نياز بوسيله ي نازل ها ضدعفوني شود. ميشود عمده ترين كاربرد نازل مه پاش را خنك كردن و پايين آوردن دماي محيط بوسيله ي پودر كردن آب دانست. در اين مقاله قصد داريم تا به كاربرد هاي وسيع و خارق العاده مه پاش بپردازيم و به شما نشان بدهيم كه اين محصول در چه زمينه هاي متفاوتي قابليت استفاده دارد. كاربرد اين محصول آنقدر وسيع است كه پاي آنرا به صنايع نيز باز كرده است. صنايع نساجي، كارخانه هاي ريسندگي، كارگاه هاي توليد فراورده هاي لبني، توليدي هاي كنستانتره ي طيور و كارگاه نجاري از صنايعي هستند كه استفاده ي فراواني از اين نازل هاي شگفت انگيز ميكنند.

دليل پر طرفدار بودنشان هم چيزي نيست به جز كارايي شگفت انگيز آنها! گلخانه ها يكي ديگر از محل هايي هستند كه مه پاش در آنجا كارايي زيادي دارد. نصب و تعمير مه پاش يكي از راهكارهايي جديد براي مقابله با گرماي شديد در محيط كار و منزل در فصول گرم سال است. همچنين يكي از عوامل تاثير گذار در كاهش ميزان استرس گاو ها و افزايش شيردهي آنها متناسب بودن دماي محيط زندگي آنهاست. همين يك تغيير كوچك در بالكن يا آلاچيق ميتواند تاثير باور نكردني اي بر متناسب شدن هواي محيط داشته باشد و باعث شادابي بيشتر بشود. دريچه هاي كثيف يا انسداد. سيستم هاي نوين آبياري شامل مه پاش ها (آبياري تحت فشار) ، لوله هاي دريچه دار وآبياري زير سطحي مي باشد. قطعا يكي از دلايل موفقيت مرغداري هاي موفق استفاده درست و بهينه از مه پاش ها و رطوبت ساز ها است. كولر صنعتي مجهز به فن هاي بسيار قوي بوده و هواي گرم و نامطبوع را به خارج از سالن هدايت مي كند و در عوض رطوبت داخل را كاهش و در نتيجه دما را خنك مي كند.

در اين سيستم آب با فشار زياد الكتروپمپ هاي فشار قوي پمپاژ شده و وارد سيستم مه پاش مي شود و نازل مه پاش، بعلت خروج آب به منطقه اي كم فشار، ذرات را به صورت پودري شكل شبيه به مه خارج مي كند كه نهايتا سبب كم شدن گرماي هوا و خنك شدن محيط مي شود. تايمر مه پاش يكي از پركاربرد ترين ها در نوع خود مي باشد. در اين روش با استفاده از يك عدد پمپ و لوله كشي هاي مورد نظر ، آب را با فشار بالا از طريق نازل ها خارج مي كنند و آب تبخير مي شود و باعث كاهش دماي مرغداري و همچنين كاهش ميزان گرد و غبار و بو ها در مرغداري مي شود. انواع آب پاش هاي مورد استفاده در آبياري هاي تحت فشار. به منظور جلوگيري از هرگونه خسارت ايجاد شده به دليل كاهش ميزان رطوبت حتما از مه پاش مرغداري استفاده كنيد. استفاده از آن به منظور ايجاد رطوبت در محيط در حد نرمال و در فصول گرم سال و در مناطق گرم و خشك، با استفاده از مهپاش ميتوان رطوبت نسبي محيط را برقرار ساخت.

نحوه عملكرد و برنامه دهي به تايمر دو خروجي دقيقاً مثل تايمرهاي تك خروجي است با اين ويژگي كه امكان برنامه دادن به هر يك از مناطق به صورت جداگانه ميسّر است. مه پاش در هر صنعت كاربرد متفاوتي دارد. سيستم مه پاش مرغداري يكي از انواع دستگاه مه پاش بهترين روش براي سيستم سرمايش مرغداري است. بهتر است بدانيد كه مه پاش، از بهترين روش هاي سرمايشي مي باشد كه از بازدهي بالايي برخوردار است. اتصالات مهساز از استنل استيل يا سراميك مي باشد مخصوص رطوبت ساز. علاوه بر رستوران ها و كافيشاپ ها، بسياري از مردم براي فرار از گرماي هوا اين نازل ها را در تراس، بالكن يا آلاچيق هايشان استفاده ميكنند. در كارگاه ها گاها به منظور كاهش دما و خنك كردن محيط استفاده ميشود و گاهي براي جلوگيري از گرد و غبار و به زمين نشاندن گرده معلق در هوا. در واقع اين سيستم آبياري شبيه به آبياري باراني بوده و اصطلاحا به آن آبياري باراني نيز گفته ميشود. براي مثال در كاغذسازي و بازيافت كاغذ براي نرم كردن و تهيه خمير كاغذ از اين محصول استفاده ميشود. جنس اين لوله به قدري مقاوم است كه به راحتي در دماي بالاي 45 درجه و نور و گرماي آفتاب را تحمل ميكند.

شير برقي آبياري هانتر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.